Allmännavillkor

Övergripande

1. Dela Min Livsstil, Enskilt Företag, nedan kallat DML, tillhandahåller hälsotjänster i form av livsstils- och hälsorådgivning, program, kurser, utbildningar, föreläsningar och andra event genom varumärkena Paleo Institute.

2. Hälsotjänsterna tillhandahålls digitala träffar på av DML anvisad plats.

3. Med ”kund” avses den fysiska eller juridiska person som köper en ovan nämnd hälsotjänst.

Behandling av personuppgifter

4. I samband med en ställd förfrågan och / eller genomfört köp av tjänst lämnar Kunden sitt aktiva samtycke till att DML samlar in och digitalt lagrar personuppgifter samt uppgifter som testresultat, journalanteckningar, bilder, filmer, korrespondens samt medicinsk och hälsorelaterad data. Lagring av känslig data görs digitalt på krypterad server och / eller fysiskt inlåst i enlighet med gällande GDPR-lagstiftning.

5. Samtliga uppgifter om en Kund behandlas strikt konfidentiellt och kommer aldrig en tredje part tillhanda såvida inte tillåtelse uttryckligen getts av Kunden.

6. Innan köpt och betald tjänst nyttjas måste Kunden lämna sitt aktiva samtycke till lagring av nödvändiga personuppgifter samt godkänna dessa allmänna villkor samt specifika villkor för köp av aktuell tjänst i sin helhet. Det aktiva samtycket lämnas genom ikryssning i ruta i digitalt formulär eller utskrivet formulär. Om samtycke inte lämnas kan en köpt tjänst inte nyttjas förrän samtycke lämnats.

7. Ett återkallande av ditt samtycke till lagring av dina personuppgifter görs genom att du kontaktar DML via e-post. Ett återkallande av samtycke påverkar inte lagligheten av tjänster som redan levererats.

8. Efter att en köpt tjänst avslutats raderas samtliga Kundens data och den digitala kundmappen senast inom 24 månader på ett säkert sätt undantaget data om ekonomiska transaktioner som behövs för att följa ABL och för att tillgodose krav från skattemyndigheten.

Boknings- och betalningsvillkor

9. I samband med genomfört köp av en eller flera tjänster accepterar Kunden att betala för de avtalade tjänsterna genom Boka Direkt/Qliro. De tjänster du bokat behöver vara betalda innan du kan påbörja att nyttja dem.

10. Samtliga priser anges inklusive moms för privatpersoner. För företag tillkommer moms på priserna.

11. Kostnad för medicinska tester ingår inte i priset för köpt tjänst från DML. Kostnaden för medicinska tester skall betalas av Kund direkt till respektive leverantör om inte annat skriftligen avtalats.

12. Avbokning av köpt tjänst kan ske fram till 24 timmar före tjänstens påbörjande. Därefter kan tjänsten inte avbokas utan behöver betalas enligt ordinarie prislista. I det fall en pågående tjänst avbryts behöver Kunden betala för hela tjänstens kostnad såvida inte avbrottet härrörs till orsak som beror på DML.

13. För eventuell återbetalning av en pågående tjänst följer Bolaget Konsumentverkets riktlinjer.

14. Avbokning av köpt tjänst sker genom att skicka ett e-postmeddelande till DML. Vid avbokad tjänst återbetalas eventuell erlagd betalning / mellanskillnad till Kundens anvisade konto inom 14 dagar från det att avbokning skett.

Konsultationer

16. Kunden är införstådd med att aldrig skicka medicinsk eller annan känslig och personlig information via sms eller e-post utan känslig information skall skickas DML (ange den tekniska lösning du har valt).

17. Medicinska och andra känsliga dokument kan alternativt skickas per rekommenderad post till: DML.

Ansvarsförsäkring

18. DML är medlem i Kroppsterapeuternas Förbund och innehar en gällande ansvarsförsäkring samt följer Kroppsterapeuternas Förbunds etiska riktlinjer. Läs om dessa riktlinjer här

Övrigt

19. Dessa allmänna villkor och det genomförda köp av tjänst till vilket de relaterar ska regleras enligt svensk lag. Tvist i anledning härav ska avgöras av allmän domstol, med Lunds tingsrätt som första instans.

20. DML har rätt utan föregående notifiering till Kund ändra dessa allmänna villkor genom att anslå villkorsändringen på DML hemsida eller genom att på annat sätt informera kunden.

21. De ändrade villkoren gäller från ändringsdagen och omfattar även redan genomförda köp av tjänst.

Senaste dag för ändring av dessa allmänna villkor är 2023-02-28.